یک جوان کرد در ایران زیر شکنجه جان باخت

یک جوان اهل ایلام به نام محمد عبداللهی که در جریان اعتراضات هفته گذشته در ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، زیر شکنجه جان باخت.

به گزارش هنگاو، محمد عبداللهی 36 ساله اهل ایلام روز چهارشنبه در جریان تظاهرات مقابل استانداری ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از چند ساعت شکنجه جان باخت.

سازمان حقوق بشر هنگاو شامگاه چهارشنبه گزارش داد که در جریان تظاهرات مقابل استانداری ایلام چندین شهروند توسط نیروهای امنیتی دستگیر و مجروح شدند.

یکی از بستگان عبداللهی می گوید: «نیروهای امنیتی ایلام ساعت 1:30 بامداد پنجشنبه با پدر محمد تماس گرفتند و از مجروح شدن پسرش و بستری در بیمارستان آیت اللە خمینی خبردادند.

به گفته یک منبع آگاه، خانواده عبداللهی بلافاصله به بیمارستان آیت اللە خمینی رفتند، اما مسئولان بیمارستان به آنها گفتند که هیچ فردی با این مشخصات در آنجا بستری نشده است. ساعتی بعد دوباره با خانواده عبداللهی تماس گرفتند و گفتند پسرشان فوت کرده و ساعت 9 صبح جسدش را از سردخانە ایلام تحویل بگیرند.

یکی از بستگان عبداللهی که جسد او را دیده است، می گوید: «تمام بدنش کبودی بود و سرش با جسم سنگین (احتمالاً باتوم) شکسته شدەاست.

گفتنی است نهادهای امنیتی روز پنجشنبه جسد محمد عبداللهی را به خانواده وی تحویل دادند و از ابراهیم عبداللهی پدر محمد قول کتبی مبنی بر اعلام مرگ طبیعی فرزندش دریافت کردند. همچنین روز پنجشنبه در حالی که جسد محمد در قبرستان بهشت رضا به خاک سپرده شده بود کە نهادهای امنیتی خانواده محمد عبداللهی را تهدید کردەاند که حق ندارند این موضوع را رسانەای کردە و در این مورد با هیچ رسانه ای صحبت نمایند.

___

پیام کنفدراسیون دیاسپورای کردستان (KCD) به مناسبت روز پرچم کردستان.

nosarfa-kdc

شرکت نمایندە مرکز دیاسپورای کوردستانی در مراسم رونمایی کتابی توسط موسسە آلا

nosarfa-kdc

دیدار کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی با حزب دموکرات کوردستان ایران و حزب کومەلە کوردستان ایران

nosarfa-kdc
KDC

FREE
VIEW