تأسیس مدرسە زبان کوردی در بریتانیا

مرکز دیاسپورای کوردستانی واحد بیرمنگام و سازمان روشنفکران کورد در بریتانیا، برای تأسیس مدرسەای مختص  بەکوردهای مقیم شهر بیرمنگام بریتانیا و حومە بە زبانی کوردی، دیدار و گفتگو کردند.

روز یکشنبە، مورخە ١٥ ژانویە ٢٠٢٣ میلادی برابر ٢٥ دی‌ماه ١٤٠١ شمسی، مرکز دیاسپورای کوردستانی و سازمان روشنفکران کورد در بریتانیا، در دفتر سازمان روشنفکران کورد در تالار گالری “اورفە”،  واقع در شهر بیرمنگام بریتانیا، جهت تأسیس مدرسەای بە زبان کوردی و مختص بە بچەهای کورد مقیم این شهر و مناطق حومە دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است در این نشست کە نمایندە سازمان کوردیش کومیونیتی میدلند (مرکز جامعە کوردهای –وست میدلندز) کە نمایندگی کوردهای روژاوا (کردستان سوریە) را بر عهدە دارد نیز حضور داشت پروتکل اجرایی تصویب و همزمان گروە کار و هیئت اداری نیز مشخص گردید.

همچنین در این دیدار بر لزوم تداوم جلسات مشترک و گفتگوهای میان طرفین برای تشکیل فدراسیونی جهت تصویب آیین‌نامه و نامگذاری این مدرسە تاکید شد.

در پایان نیز موضوع  هماهنگی برای مشارکت کوردهای مقیم بریتانیا در جشن نوروزی امسال که قرار است توسط حزب کارگر بریتانیا در ماه مارس سال جاری برای کوردهای بیرمنگام برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

___

انتخاب هیئت اجرایی مرکز دیاسپورای کوردستانی در هال و یورکشایر بریتانیا

nosarfa-kdc

برگزاری کنفرانسی از سوی کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی در خصوص توافقنامە لوزان در کشور سوئیس

nosarfa-kdc

اطلاعیە: کنفدراسیون دیاسپورای کودستانی دربارە عدم برگزاری مراسم جشن های نوروزی ٢٧٢٣ی کوردی

nosarfa-kdc
KDC

FREE
VIEW