پیوستن جمعی از اندیشمندان کورد بە مرکز تحقیقات علمی کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی

مرکز مطالعات و تحقیقات علمی کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی در بیانیەای پیوستن جمعی از اندیشمندان کورد در کشور آلمان را بە این مرکز اعلام کرد.

مرکز مطالعات و تحقیقات علمی کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی در بخشی از این بیانیە اعلام کردە است؛ در ادامه تلاش‌ برای برای توسعه کار و دامنه فعالیت‌های خود خوشبختانە جمع قابل توجهی از متفکران برجسته عرصه کار علمی و دانشگاهی در کشور آلمان کە دارای مدارک دکترا و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف هستند بە این مرکز پیوستەاند. مطمئنا همکاری این افراد متخصص در ارتقای سطح توانمندی‌های پژوهشی مرکز ما مؤثر خواهد بود.

در بخش دیگر بیانیە، مرکز مطالعاتی و تحقیقات علمی کنفدراسیون خلاصەای از برنامەهای خود کە شامل نشر مجلە علمی،  تحقیق و پژوهش در زمینەهای مختلف علمی است را تشریح نمودە و در عین حال اعلام می نماید: ” این پلتفرم علمی در نظر دارد به عنوان پل ارتباطی میان دانشگاه‌های کوردستان و جهان خارج عمل نماید تا از یکسو هم به دانشجویان کورد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کمک نماید و هم توانستە باشیم خدمتی بە جامعە علمی و آکادمیک کوردستان کردە باشیم”.

گفتنی است مرکز تحقیقات دیاسپورا کوردستان برای دستیابی به این اهداف از تمامی کوردهای دیاسپورا و کوردستان می خواهد که با این مرکز علمی تماس بگیرند و با حمایتهای بیدریغ خود این  موسسه علمی را در پیشبرد اهداف عالی یاری رسانند.

یادآور می شود مرکز تحقیقات دیاسپورا کردستان در مرداد ماه سال  ۱۳۹١ / ماە اوت ٢٠٢٢ تأسیس شد. فاز اول این مرکز جمع آوری توان کوردهای دیاسپورا در عرصه های علمی و دانشگاهی است تا بتواند موضوعاتی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر کوردها و موضوعات کوردستان تأثیر می گذارد از منظر علمی پیگیری و ارزیابی نماید.

___

پیام کنفدراسیون دیاسپورای کوردستانی بە مناسبت درگذشت خانم سهیلا قاضی

nosarfa-kdc

پیام کنفدراسیون دیاسپورای کردستان (KCD) به مناسبت روز پرچم کردستان.

nosarfa-kdc

تأسیس مدرسە زبان کوردی در بریتانیا

nosarfa-kdc
KDC

FREE
VIEW